Hamzah Jamad

Blogger. Programmer. Technologist.

Meh belajar buat blog menggunakan blogger


       Hoho.. APA KHABAR SUMA ORANG? (ehh ter CAPS LOCK lak.. sory2), err.. harap-harap korang sihat and enjoy dengan cuti korang k?... hewhew.. hoho.. buat masa ni, aku mo belajar lebih dalam lagi mengenai html, css, javascript dengan jquery ( mungkin sesetengah orang xpaham pa benda ni, emm.. mungkin lain kali la aku terangkan ok? ), err.. ada sapa2 yang sudi ajar aku for free?.. hoho..


       Berbalik kepada tajuk entri, jom belajar buat blog menggunakan blogger, entri kali ni adalah untuk orang-orang yang ingin buat blogger jak, jadi sepa2 yang da pro tu mungkin akan berasa bosan la baca ni.. ( and if u think so, i'm sorry for writing this lame post). So, korang yang pro tu mungkin boleh la beri tunjuk ajar sket pa2 yang korang tau k?.


       Untuk tuto ni, aku akan tunjukkan dalam bentuk video, so korang boleh pilih sama ada mo tengok dari sini, atau tengok dekat youtube ok? Korang boleh klik sini untuk lihat di youtube.


p/s: dalam video ni, contoh di tunjukkan menggunakan interface blogger yang lama, tapi konsepnya sama jugak, dun worry.. 

p/s/s: mungkin next time aku akan touch up bahagian design blog pulak..

 p/s/s/s: err.. kalau ada yang xpaham, tanya jak, ok?