Hamzah Jamad

Blogger. Programmer. Technologist.

Boring dengan keadaan blog korang? Cuba ni...

             
        Apa khabar sum orang? sihat jgk?.. hoho.. semoga sumanya dalam keadaan sihat jak la k?.. and kepada yg kurang sihat tu, semoga cepat sihat. Semalam, enjoy tengok AJL 26 dengan kawan-kawan twitter and facebook sekalian. Best ka? ya, ak enjoy gak, sebab dapat baca feedback dari kawan-kawan aku. err.. sory la, time aku taip ni, ak betul-betul da xda idea.. huhu


      Ok la, aku akan focus dengan tajuk entri jak la k? Emm.. korang ada blog, tapi boring tengok keadaan blog korang? lebih2 lagi korang malas mo design2 template blog? Kini, korang boleh tengok blog korang dengan cara berbeza! err.. apasal aku rasa macam salesman lak ni? Emm..actualy trick ni da lama, tapi memandangkan blogger Malaysia semakin bertambah, rasanya x salah aku kongsi trick ni..

      Untuk benda ni, senang jak, korang cuma perlu tengok url blog korang kat atas tu and tambah /view jak..

contoh url aku,

         hazzdeath.blogspot.com
then aku cuma tambah /view dekat akhir tu..

hazzdeath.blogspot.com/view

korang akan lihat da blog korang dalam bentuk yang berbeza, atau lebih khusus lagi, dalam bentuk dinamik template.. di navbar tu ada 7 pilihan yang korang boleh pilih untuk lihat.

  1. classic
  2. flipcard
  3. magazine
  4. mosaic
  5. sidebarsnapshot
  6. timeslide
korang boleh lihat dekat sini.
p/s:pastikan yang korang berada dekat homepage bila nak taip /view tu k?
p/s/s: (update) emm.. thanks untuk Esyzamin sebab bagi tau, emm benda ni cuma di applied sekiranya korang guna template blogger yang asal ja.. huhu =_=" err.. tapi kalau mau jugak enable benda ni, korang boleh try solutionnya di sini.