Hamzah Jamad

Blogger. Programmer. Technologist.

Korang blogger?.. Jadi, korang guna apa..?

               
               
                Dah lama aku x menaip panjang dekat belog aku nih, haha.. mo berhabuk gila sudah..hoho.. Sory la sebab jarang update. Buat masa nih aku xda mood mo tulis apa sebab emosi nda stabil.. (bukan senggugut atau pa k?  errr... bila masa aku tukar jantina nih?) cuma idea tue hilang bila nak menghadap Toshi ( nih aku pnya lappy.. npa nma dy g2?.. xyah sebok r.. wahaha) sory, da mengarut.......


               
               
                 Untuk entry kali nih aku mo kongsi software yg aku selalu guna bila masuk bab edit-mengedit belog aku nih.. hoho. Software nih ble di kira lama la jugak aku guna sudah, sejak aku sekolah lagi aku da guna benda nih, jadi aku pun x pasti sangat kalau benda nih dah outdated di pasaran saham (abaikan jak tuh). Tapi yang pasti, aku masih suka guna software nih.


               
                  Yep!  haha.. Aku guna software kat atas nih. Kira-kira campur tolak bahagi, lebih kurang mo dekat berapa tahun sudah aku guna nih perkakas, barang, haiwan, kuih? emmm...nie, ntah pa2 la! (tiba2 emo pla.. )


                  Okeh, Kenapa aku suka guna ni software? First sekali, benda nih free... hoho.. xda sepa yang akan tolak benda free kan?.. hehe.. Selain tue, software nih akan buat aku lebih jelas lagi dengan apa yang aku wat, sebab benda nih akan automaticaly ubah warna-warna html yang aku mo ubahsuai tue dengan kaler2 dia sendiri (..errr aku da xpaham pa benda yang aku taip nih.. haha) korang cekitdout screenshot kat bawah nie..
               
               
               

         
               
    Setiap warna memberikan maksud tersendiri.... (macam bendera la plak dowh..)
  • kaler biru = tag html
  • kaler merah = name bagi sesuatu attribute
  • kaler pink = value bagi attribute tersebut               
               
pen merah pen biru u marah i lebiu...
               
               
                  Kalau korang masih enggak mengerti pa yang aku maksudkan nih, korang ble try sendiri software ni.. Cuma perlu download kat sini <--- (korang perasan x aku macam berpantun pula sekarang ni?? ) guhh..

                         
                 Software nih tidak mengutamakan mode WYSIWYG , jadi kepada korang yang tidak begitu familiar dengan kod-kod html mungkin boleh gunakan software nih untuk belajar sedikit demi sedikit. Sebab aku pun mula berkenal-kenal dengan suma nih dari situ.. hoho



                 Korang blogger? jadi korang guna software apa bila mengedit? mungkin korang ada software yang lagi power dari nih?.. Jom kongsi-kongsi gelap benda best yang korang ada... hoho.. please please?.. hoho... Kalau boleh kongsi di dekat ruangan komen ya?.. mo tanya2 pun nda ble. #kbai


                p/s: entry nih aku wat dalam masa 10 minit.. haha... sibuk terlalu.. wahaha..