Hamzah Jamad

Blogger. Programmer. Technologist.

i sTarT aLL oVer aGain...


...huhu...akhirnya timbul jugak minat aku 2k berblogger..haha..sebelum nie aku sebenarnya memang sudah lama ingin berkecimpung dalam bidang nie namun
memandangkan aku sibuk memanjang jak so, xdapatlah aku aktif ngan benda nie...aku sibuk pun bukan apa, gara2 study wat html jak huhu...mw tw npa aku sibuk2 belajar benda nie?...hoho..mw taip 'panjang' xjugak...korang bca jak lah ya?..tu pun lw korang sgp lar..
...citanya bermula tyme aku sekolah mengah lor...tyme aku form 5....huhu..aku yg secara xsengaja d lantik sebagai seorang pengerusi la plak duh(2k kelab sens n math)...mati la aku mengatur..huhu..tp xpa aku ok jak...d pendekkan cita, guru pnasihat kmi suh adakan pertandingan blog, suh wat blog persatuan siap ngan logo persatuan.."aduyai, matilah adakah juak ahli kami pandai wat blog ni?..aku monolog dalaman la 2..."t xda sambutan mcm mana..mati aku.."..lg skali aku bermonolog..hmmmmm..
..suatu petang aku berjaya membawa ahli-ahliku ke bilik bestari.."ui, ciu..(mksudku cikgu..) xdpt turun petang nie..jgn tanya aku npa..ak saplak t..jd.."..dgn pantas kataku dipintas oleh sorang budak.."napa?"..aku dengan serta merta menyaplak budak tersebut dengan penuh belas kasihan (maklumlah aku kan ketua yg masih berhati perut,limpa, esofagus,segalalah,sebut jak pa yg kmu mau..)..kemudian aku sambung sesi mengarutku yg tergendala 2 jam sebelum 2, "jadi berdirinya kita di bilik ini adalah untuk membuat satu pertandingan membuat blog peringkat persatuan...ciu ckp sepa2 yg blognya mantap bolehlah d jdikan blog persatuan n akn memenangi pertandingan ini...emm..jgn tanya psl hadiah plak..ak saplak jugak t..."...krukru(mksdnya xda sepa berani bersuara r 2..
..aku dengan segeranya memilih KoyOng(bukan nama sebenar) sebagai ahliku yg setia untuk membina blog..aku dan koyong dengan penuh yakinnya mengkeletak-keletukkan keybod dengan jari jemari kami...jika di bandingkan dengan budak2 yg wujud dalam bilik itu..kami kelihatan seperti profesional...kemudiannya aku dengan nada berbisik bertanya kepada koyong," Yong pa benda blogger ni?..".."ntah, aku men gem jak nie..",jawab koyong..."siut ko Yong,macho sda kta awl td..@#$%%$#@!!"...
..di situ lah pengajianku mengenai blogger,html,php, xhtml, dan segala perkara ttg web nie bermula..dan seperti kata cyril d axn, "ini bukan penamatnya, ini hanyalah permulaan...