Hamzah Jamad

Blogger. Programmer. Technologist.

Tukar Windows 7 kepada iOS5.


            Hari ni mood aku rasa hepi, sebab aku dapat baiki semula ke-'genuine'-nan windows 7 Ultimate aku kepada asal. Selama berbulan-bulan aku cari kat google, tapi semuanya berakhir dengan benda yang hampa, kenapa? sebab kebanyakan semuanya software yang bagi baik tu malware beb! and x kurang jugak dengan software yang langsung x bleh nak pakai, tapi syukur la jumpa gak yang site yang ada jawapan kepada masalah aku tu. hoho.

         
     
           Berbalik kepada tajuk entri aku nih, semalam aku jumpa post yang best, dari seorang blogger, tukar Windows 7 kepada iOS5. Apa itu iOS5? korang tengok iPhone or iPad, okeh, sistem yang dia guna adalah sistem iOS dan versi yang paling baru ialah iOS5 (ala macam windows jugak, ada windows xp, windows vista dan windows 7). Dekat bawah ni aku tunjukkan keadaan aku punya Windows 7 yang telah pun di ubah kepada iOS5 (mungkin nmpak kecil kan? cuba klik button fullscreen tu la supaya jelas okeh? Kalau x pun, korang boleh tengok kat Youtube, klik kat sini ).




          Kalau korang rasa macam best, korang boleh pi baca entri tu dekat sini.
             
tutorial : tukar windows 7 anda kepada sistem operasi apple, iOS5 | Why So Liangzhai